La finalitat principal del
centre educatiu és aconseguir que l’alumnat assoleixi amb èxit el seu propi
desenrotllament personal i acadèmic que li permeti accedir als estudis posteriors o incorporar-se
al món laboral.
En el marc de l’autonomia
organitzativa, curricular i de gestió, els òrgans de direcció, coordinació i
participació han d’elaborar, implementar i avaluar el projecte de centre que
reguli tota la seva activitat acadèmica i no acadèmica.
El centre ha d’estar
dirigit per un equip elegit democràticament
pels òrgans de participació d’entre el professorat amb una alta
capacitat de gestió, tant organitzativa i econòmica com curricular. Ha de ser un equip capaç de crear i animar a
treballar experimentant la innovació perquè solament així s’impulsa l’interès
per aprendre i sols si s’aprèn amb interès s’aconsegueix l’èxit escolar.
Perquè la participació
sigui real, l’alumnat , les famílies, el professorat i la resta de
personal han de sentir afecció pel
centre com si el seu bon funcionament depengués d’allò que cadascú fa en cada
moment.
El professorat novell ha
de trobar dels demés docents l’acollida i el suport necessaris per integrar-se i a realitzar la
seva feina amb èxit i a la vegada que això li serveixi de formació permanent.
En el centre s’ha de
treballar per projectes que posin en pràctica real els coneixements
curriculars i, a la vegada, es treballin
les competències bàsiques.
Només amb aquestes
condicions el centre educatiu millorarà i assolirà les metes preteses però per
això es necessita temps.
Si no es va en aquesta
direcció el centre seguirà essent com ha estat sempre i no tendrà futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.