10/28/15

EL CANVI DES DE DEDINS



"Si Mahoma no va a la muntanya, la muntanya pot anar a Mahoma"

Aplicat a l'ensenyament seria: "si els que governen no canvien les coses per millorar l'educació, les haurem de canviar nosaltres".
Si allò que ens fan fer o allò que feim no ens agrada perquè no entram en el país de... "provar coses noves".
L'escola actual està sobresaturada. És un model esgotat. No basten els petits canvis, cal donar la volta dalt baix a l'ensenyament sense concessions.
Allò que proposen des de l'experiència de l'èxit és que el centre de l'educació ha de ser l'alumnat. Això ja ho deien els autors de l'escola nova però la seva veu s'ha perdut en el temps.
L'alumne ha de saber allò que fa i perquè ho fa. Ha d'aprendre a resoldre situacions.
El docent ha de canviar el rol: no ha de ser el transmissor del coneixement. El coneixement és a l’abast de l’alumnat per totes parts.
El docent  ha d'acompanyar l'alumne en el seu aprenentatge.
El docent ha de dominar les tecnologies actuals i elaborar els entorns de treball.
Què recorda l'alumne d'allò que ha après en dia anterior?

- Si ho escolta, un 5%
- Si ho llegeix, un 10%
- Si ho escolta i ho llegeix, un 20 %
- Si ho demostra, un 30 %
- Si ho argumenta, un 50 %
- Si realitza pràctiques, un 75 %
- Si ensenya a altres, un 90 %

Perquè no provam que l’alumne aprengui millor les coses  argumentant, fent o ensenyant als altres alumnes.
Hi ha centres que ja estan provant noves aquetes noves estratègies perquè l’alumnat aprengui millor...  perquè no ho provau vosaltres?
El canvi no l'ha de fer un docent sinó tot un centre.
En aquest context si que té sentit tenir un bon projecte educatiu fet des de l'autonomia curricular... un projecte que agafa tot el sentit del món i deixa d'estar ben conservat  en un calaix de la taula de direcció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

LES NIMFES

Les nimfes són divinitats de la natura de la mitologia grega i la mitologia romana venerades com a genis femenins de les fonts, dels mar...