Dues notícies m’han suggerit aquest apunt: “Arriben 8
magrebins a Manacor” i “Immigració a les aules: 836 nouvinguts en dos mesos”
Després d’uns cursos en què havia minvat el nombre
d’alumnes immigrants la matrícula d’enguany indica una remuntada, de manera més
important a Palma, com a conseqüència d’una suposada recuperació econòmica.
Durant l’anterior legislatura es posaren en punt mort o
desaparegueren els programes específics d’acolliment lingüístic, d’atenció a la
diversitat o de tallers interculturals.
La qüestió principal en relació a aquest tema és que la
nostra comunitat autònoma, fins i tot durant els pitjors anys de la crisi, ha
seguit essent la primera en el nombre d’alumnat nouvingut de tot l’Estat.
Al respecte també s’ha de dir que aquests darrers cursos
s’ha mantingut o incrementat la desproporció del repartiment d’aquest alumnat
entre els diferents tipus de centres.
Ara cal que l’administració, centres i professorat es
posin les piles.
S’ha de planificar una escolarització equilibradora dels
nouvinguts; s’ha de preveure una atenció individual i col·lectiva de l’alumnat
immigrant que possibiliti la seva integració sense problemes en el conjunt de
l’alumnat del centre; s’han d’implementar els programes de suport necessaris per
atendre les dificultats d’aprenentatge que tenguin; i s’ha de fer un seguiment
del tema que permeti tornar dir que l’atenció de alumnat nouvingut és una de
les prioritats del nostre sistema educatiu.
Per acabar, m’afegesc a l’opinió manifestada pel cap del
Servei d’Escolarització quan diu:
“Si apostam per la cohesió tots hem de posar de la
nostra part”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.