1/30/16

ESCOLA INCLUSIVA

L’apunt d'avui és sobre un tema sensible sobre el qual vull aclarir (o potser aclarir-me) conceptes i fer un poc de memòria.
Abans de 1982 en el nostre país encara es parlava de subnormals, sordmuts i cecs com a úniques persones que requerien una atenció especial.

Fou la Llei d’Integració social dels minusvàlids (anomenada LISMI) la que va front a aquesta problemàtica des de diferents fronts però d’això han passat més de 30 anys i en molts de casos només han canviat els noms però no del tot les actitud i la mentalitat de la gent.

Aquest és un tema que serà tractat i investigar al Congreso de Educación Inclusiva: contextos para la inclusión en la sociedad del conocimiento” que es celebrarà a València en el proper més de maig.

Quins són els principals conceptes que s’utilitzen avui en dia en relació a tot això en relació a l’educació?

Equitat significa que els centres han d’atendre a nins, nines i joves independentment de les seves condicions personals, culturals, econòmiques o socials. A la vegada les administracions han d’evitar qualsevol discriminació al respecte.

Integració consisteix en que les persones amb discapacitat tenguin accés al mateix tipus d’experiències que la resta de la seva comunitat. Cerca aconseguir evitar la marginació o segregació i retirar les barreres físiques o socials que troben les persones amb discapacitat en el seu procés d’aprenentatge.

Integració educativa és el procés que facilita que els alumnes amb necessitats educatives específiques associades a alguna discapacitat estudiïn en aules normals rebent els suports necessaris per a tenir accés a una educació general normalitzada.

L’educació inclusiva garanteix l’accés, permanència, participació i aprenentatge a tot l’alumnat amb especial èmfasi a aquells que estan exclosos, marginats o en risc d’estar-ho. Implica posar en pràctica accions orientades a eliminar o minimitzar les barreres que limiten la normalitat.

L’escola inclusiva és aquella en la qual tots els alumnes són acceptats, reconeguts en la seva singularitat, valorats i amb possibilitats de participar en l’escola d’acord amb les seves capacitats. Implica oferir les oportunitats educatives i els suports (curriculars, personals i materials) necessaris pel seu progrés personal i acadèmic.

Pensant-ho bé, tot això em fa pensar que encara ens queda molt de camí per recórrer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

LES NIMFES

Les nimfes són divinitats de la natura de la mitologia grega i la mitologia romana venerades com a genis femenins de les fonts, dels mar...